Alla inlägg under december 2008

Av weightless - 31 december 2008 01:23

Kommer precis hem från E och ska strax göra situps och “rumpövningar”, men tänkte blogga lite först. Förhoppningsvis stannar det här inlägget kvar i bloggen, men eftersom bloggsida.se fortfarande håller på med sina servrar så har jag sparat alla de inlägg jag skrev idag på ett word-dokument. Hoppas att de fixar problemet snart…

Idag har jag gjort saker som jag är jättestolt över och saker som jag skäms över:

Bra saker:
* Jag gick i raskt tempo till och från E, det är cirka 4 km totalt
* Jag stoppade in en chokladbit i munnen, men spottade ut den igen
* Blev bjuden på daimtårta hos E som jag inte kunde tacka nej till (eftersom alla blir så misstänksamma då? :s), åt en tugga, men när hon var på toa lindade jag in den i papper och slängde den
* Tackade nej till läsk och sa att jag fick ont i magen av kolsyran
* Åt inte lika många korvar som jag brukar (Korv-lover)
* Slängde ett vört-bröd när jag hade brett två, blev äcklad
* Lyckades tygla mig själv att inte ha ett lika farligt hetsanfall (fortsätt läs..) som jag brukar ha

Sedan har vi ju det dåliga då.. Tror att det beror på att jag inte åt någon middag, blev då sjukt sugen och det var som att hjärnan lixom blockerades och kroppen bara tog allt som den kom åt och stoppade i munnen. Helt sjukt äckligt! :s Jag åt..:
* Typ 6 snackers (små, salta kex)
* 70 (?) g glass med oboypulver på
* 4 marsmallows med kolasås
* 1 liten skiva vörtbröd
* 2 pepparkakor
* 1 tunnbröd

ÄCKEL!!
Hoppas verkligen att jag inte gått upp tills i morgon för i morgon kommer bli ännu värre..
Först middag med familjen (köttfondue, bakpotatis och vitlöksbröd) och sedan alkohol.. Och det värsta är att familjen Vet att jag verkligen älskar bakpotatis (brukar äta två :s) och vitlöksbröd, så jag kommer Måsta äta en potatis, men får slarva med att “skrapa bort” innuti den.. Och köttet är ju ganska nyttigt, och så får jag ta lite bröd.. Och motionera mycket på dagen!!

Jag ska bli smal


Av weightless - 30 december 2008 00:55

Alla har vi väl någon gång kämpat med att stå emot suget efter mat eller sötsaker. Här kommer mina bästa tips för att låta bli att stoppa skräpet i munnen.

  • Drick kaffe/te - Det är gott och eftersom det är varmt får det dig att känna dig mättare, dessutom ha det koffein i sig. Dricker du grönt te ett dygn innan du tränar kan din ämnesomsättning öka med 17 %.
  • Tänk på ångesten du kommer få om du äter - Det finns knappt något värre än ångesten efter att man ätit något man inte borde.
  • Träna - Du börjar tänka på annat och bränner dessutom kcal.
  • Drick vatten - Dricker du tillräckligt mycket blir du mätt och illamående. Vatten renar dessutom kroppen.
  • Känn/titta på din kropp - När du ser och känner fettet blir du förmodligen mer illamående än hungrig..
  • Thinspo bilder - Både smala och tjocka, smala för att se hur du vill se ut och tjocka för att se hur du kommer se ut om du äter för mycket.

Hoppas att tipsen hjälper lite i alla fall, mig brukar de hjälpa!=)


Av weightless - 29 december 2008 00:53

Grillningen gick helt okej, trodde jag skulle bli tvungen att äta 4-5 korvar, men åt bara två stycken och 4 marshmallows, cirka 450 kcal, så jag är väl uppe i cirka 650 kcal nu efter frukosten. Inte så illa som jag trodde.. Gick dit och hem, brant uppför dit och snö, totalt cirka 3,5 km!

Av weightless - 28 december 2008 00:52

Jag måste vara världens tönt, blir så fånigt lycklig av att kolla på Hundhotellet, haha! Sjukt gullig film, kom ihåg när jag var liten, då såg jag alltid på den efter skolan och åt massor av glass med massa chokladsås och strössel på..
Idag var morgonvikten 48.6, BMI 18.2, -0.2 sedan igår. Inte mycket, men åt rätt håll iaf..

Av weightless - 28 december 2008 00:50

Hej!
Det här blir mitt första inlägg, så vad ska jag skriva då?
Jag kanske kan berätta lite om mig själv och varför jag bestämt mig för att starta den här bloggen.
Jag är då en 16årig tjej som har en egen häst och bor själv (inneboende) i Hälsingland. Mycket mer än så tänker jag inte beskriva mig själv!

Presentation

Omröstning

Har du en äs?
 Ja, anorexi
 Ja, bulimi
 Ja, anorexi&bulimi
 Nej
 Vet ej
 Ja, men jag försöker bli frisk

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards