Alla inlägg under februari 2009

Av weightless - 26 februari 2009 22:38

Haha fan vad jag skriver om mina lår hela tiden.. men, men.. ;)


Idag hann jag ju gå en sväng på stan som sagt och jag gick in på jc för att kika lite (mamma skulle hämta mig där).

Hittade ett par byxor i strl 32 som jag bara kände att jag var tvungen att testa, trodde inte att jag skulle komma i dem dock eftersom de såg så små ut, men det gjorde jag! :D

Satt lite tajt, men jag hade leggins under, blev sjukt glad och chockad iaf =)

Tyckte att det såg ut som att jag hade lite mer mellanrum också, men det kanske baravar inbillning eller för att byxorna var så tajta..


Ännu en sak om mina lår: Kollade på gamla bilder igår kväll och äcklades av hur tjock jag var när jag vägde 54 kg, blä :s Och nyss kollade jag på nytagna bilder från idag, där ser låren faktiskt ganska smala ut! Dock är de tagna från sidan.. men ändå=)

 Får ju försöka se det lilla posetiva som finns!


I morgon står det vägning på schemat och jag är sjukt nervös.. Vill verkligen vara nere på 45,* men känner mig hemskt tung och uppsvälld atm.. :s

Håll tummarna, kram!


mm, legs 2die4..<3

Av weightless - 26 februari 2009 22:03

Eftersom min msn är både mitt för och efternamn och jag vill vara anonym så kan jag tyvärr inte adda eller kontakta dig via mail.

Hoppas du finner en annan peppkompis eller någon som känner sig som du gör!

Kram<3

Av weightless - 26 februari 2009 21:42

Idag har varit en ganska bra dag förutom att jag knappt motionerat alls, magen känns sjukt uppsvälld också..

Direkt efter skolan åkte jag till bowlingen och sedan till pizzastället.

Har dock gjort 100 utfall med hantlar (dock bara 1 kg på varje sida ;) ), 50 armhävningar och 100 situps.

Sedan hann jag ju med att gå lite på stan medan jag väntade på mamma, borde blivit någon km eftersom jag gick från skolan till stan också..


Aja, matintaget har väl blivit på cirka 500-600, hoppas verkligen inte mer :s

Frukosten blev samma som vanligt, lunchen blev sallad, en liiten bit bröd, typ 1,5 klyftpotatis och en pyttepytteliten bit kyckling med liite sås. Max 150 kcal.

Middagen på pizzastället blev räksallad, åt upp det mesta av ruccolan och gurkan, lite räkor och en halv tomat.

Tyvärr slank 2,5 tacochips ned också, men det ska tydligen "bara" vara 7 kcal/st i dom?

Aja, glad att jag kunde motstå att ta fler när tallriken stod mitt framför mig=)


Nu ska jag ta och svara på alla era kommentarer och till "anonym" och veron svarar jag här ist:

Jag stretchar alltid efter att jag tränat, men tack ändå för tipset=)


Veron:

Ja, jag är också rädd att det är så..=/ Men jag vill inte ge upp ridningen, jag kan inte sluta med det, mår så himla bra av det och har offrat allt för mycket för den för att kunna ge upp den!


kram <3


Av weightless - 25 februari 2009 21:29

Varför är livet så orättvist?

Varför är mina lår ihoplimmade?

Varför är mina kompisar med högre bmi smalare än mig?

Seriöst, jag har strl 24-25 (32) på byxor, och ändå sitter mina lår ihop. Hur fan går det till?? Alla andra med 24-25 har ju mellanrum.. :(

Kan man träna så att man får bort tjocka muskler/ev fett och istället får långa, slanka muskler? TIPS TACK !! <3


Har varit en bra dag idag, ganska bra iaf.

Började med att dricka kaffe, sedan red jag 30-40 minuter.

Frukost/lunch blev 2 clementiner, men jag tog med mig två mackor för syns skull, som jag slängde på skolan.

Lunchen var fortfarande framme när vi kom dit och M ville äta, så jag åt 1/4 av en mycket liten brödskiva. Det, tillsammans med frukosten, avrunder jag uppåt till 70 kcal.

Våfflor till middag, åt knappt 1,5 st med lite sirap på.

Sedan blev det som sagt en till clementin på kvällen för att jag övertalade mig själv att clementiner inte är farliga.. ;)

Hoppas verkligen att jag inte överskridit 400 kcal, men det tror jag inte. =)


Stay strong<3

Ana

Av weightless - 25 februari 2009 21:06

Cecilia frågade mig hur min äs började, och det fick mig att tänka till lite..

Har tänkt en del på det på sistonde, och kommit fram till detta;


Hösten 2007 var väl då jag kom på att jag skulle behöva gå ner några kilo. Vägde då 59 (!!!! :s) kg och började ta låånga promenader, ljuga och hoppa över middagen.

I mars 2008 vägde jag 52 kg, sedan åkte vi utomland i två veckor och då gick jag upp till 54.

Sommaren 2008 var det väl första gången som jag verkligen på allvar började räkna kalorier och träna för mycket. Gick ner från 56-54 till 49 kg, men mot slutet av augusti gick jag upp till 52 igen.

Flyttade hemifrån och gick (mestadels muskler) upp till 54 igen, men efter novemberlovet vet jag inte riktigt vad som hände..

Jag vet inte om det började med att jag tyckte att jag var tjock, att jag var uttråkad eller att jag mådde psykiskt dåligt, men jag började hoppa över måltider, träna mer, ljuga och gick ner i vikt.


Vägde mig nyss och idag väger jag 46.5 kg som kvällsvikt, känns jobbigt att vara uppe på 46 igen, men nu ska jag ner till 43!


Läste på en annan anas blogg att hon skulle införa en dag i veckan då hon fick äta vad hon ville, vad tror ni om det?


Åt nyss en clementin och fick sjuk ångest, sitter nu här med skakiga händer och är helt slut i kroppen.

I morgon är det 600 kcal som gäller, frukost blir på 60-70, lunch 100-150 och middag 300.


stay thin<3


Av weightless - 24 februari 2009 20:54

Va har ni för mål egentligen?=)

Funderade lite på mina egna mål och de ändras ju hela tiden ("bara lite till"..).

Så jag skulle vilja veta:

  • Vad är erat dröm/mål-bmi?
  • Vilken strl på jeans/toppar är drömmen/målet?

THinspoALDkjf.jpg Skinny! Thinspo!! =D picture by ImA_StarrBtch

Stay strong<3

Av weightless - 24 februari 2009 20:35

Nu känner jag mig fet igen..

Brödet var jätteäckligt, så jag åt bara någon tugga och sedan åt jag soppa för cirka 100 kcal. Fick kämpa för att få i mig soppan, hade jättemycket ångest, usch..


Drack lite te och tog sedan en Wasa crisp´n light med halva smör och halva jordnötssmör (liiiite), ca 30 kcal.

Känner mig jätteuppsvälld och fet just nu =/ HAR ÅNGEST

Funderade ett tag på att väga mig, men ska göra det på fredag i stället. Är seriöst rädd för vågen atm :s


I morgon blir det två klementiner (en till lunch och en till frukost) och sedan är det våfflor till middag.. Ska fortsätta på 2468-dieten, så i morgon blir 400 kcal=)


Av weightless - 24 februari 2009 18:21

Fyfan vilken hemsk natt, tror jag låg vaken och vred mig till fem och skulle upp halv sju.. Vet inte vad det var som gjorde att jag inte kunde somna :s

Nu har mamma köpt nån sorts naturläkemedel som ska göra det lättare att somna, hoppas verkligen att det hjälper.. 


Känner mig äntligen lite smalare igen, som att jag är påväg åt rätt håll. Efter varje gång jag varit på toa har magen krympt haha ;)


Frukost idag blev knappt 1 dl lättyoughurt, lite müsli, 50 kcal.

Lunchen blev bara massa grönsaker, 50 kcal?

Har gått/pw 30-40 minuter idag också, samt 1 km som det är från skolan till bussen, men det i lite långsammare tempo.


Är förvånadsvärt pigg med tanke på hur lite sömn jag fått, men det är väl bara att vara glad I guess=) Har sovmorgon i morgon i alla fall, TUR !!!


Bjöds inte på semlor i skolan idag, men när jag kom hem och andades ut såg jag semmelpaketen.. FUCK. Men är inte ens sugen, så varför äta? De kommer bara göra mig fet, och jag vill ju bli smal.


Middag idag blir ca 1 dl soppa (thaisoppa 55 kcal/dl) och sedan hade mamma bakat bröd så jag ska ta en liten skiva, middagen blir kanske på 150 kcal?






Presentation

Omröstning

Har du en äs?
 Ja, anorexi
 Ja, bulimi
 Ja, anorexi&bulimi
 Nej
 Vet ej
 Ja, men jag försöker bli frisk

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards