Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Thin is better

Av weightless - 4 februari 2009 22:40

Middagen idag blev väl på runt 100 kcal kan jag tänka mig.

Tog det sista av den jättegoda tonfisksalladen (tonfisk, quinoa, isbergssallad, gurka, ananas gul/röd paprika) som jag ätit nu i tre dagar i rad, haha! As god!!

Först delade jag upp salladen i två halvor och bestämde att jag skulle äta ena halvan, och när mamma gick och duschade hade jag ätit lite mer än halva halvan, men då passade jag på och gav resten till hundarna, så jag kanske åt 1/3.

Har druckit en stor kopp te och ätit två läkerol sedan dess. Skönt att jag inte känner något sug efter något idag, eller jo, jag är jättesugen på punshrullar och tårtor/kakor (kladdkakor, cheesekake osv), men det har vi ändå inte hemma så..;)

Var och fikade med E i måndags och drack då en kaffe au lait (stavas det så?) medan hon drack trocadero och åt någon sorts tårta med smörkräm. Läsken gör mig absolut inget, tycker inte ens om läsk längre och om jag måste dricka blir det light, men är så sjukt sugen på att fika när jag fikar. Jag dricker alltid bara kaffe medans mina kompisar äter allt möjligt fett (tyvärr gott också..), sist jag åt något när jag fikade var i november-december. Tråkigt..


När jag ändå skriver om vad jag offrar för att bli smal kan jag ju lika gärna fortsätta.

Jag funderar ofta på hur mycket jag är villig att ofta för att bli smal. Vill jag offra filmkvällen för att jag är orolig för vad som ska serveras? Stannar jag hellre hemma än är hos en kompis för att jag är rädd att h*n ska föreslå att vi köper godis elr nåt? Är det värt att jag ständigt känner mig trött, svag och yr för att jag inte får i mig tillräckligt för att orka göra allt som jag vill göra?


Det är svåra frågor och ibland känns det verkligen som att det inte är värt det, men samtidigt kan jag inte sluta. Visst är det skitjobbigt att räkna kalorier hela jävla tiden och bara kunna tänka på mat och få panik när jag ätit för många kcal. Även om jag lyckas äta normalt några dagar så kommer ångesten ständigt tillbaka och det slutar med att jag kommer fram till att det är viktigast att vara smal och börjar svälta mig själv igen.

Men jag har i alla fall kommit fram till att jag ska ha 45 kg som min målvikt, då ska jag börja äta 600-800 kcal om dagen och ha en dag i veckan då jag får äta vad jag vill.

Går jag upp i vikt kommer jag såklart lägga om mitt matschema, men jag hoppas verkligen att det ska funka!


Igår var jag och shoppade och hittade ett par byxor i strl 34 som satt lite löst och då tänkte jag, vad fan har smala människor för strl? Jag tycker att min midja är OK smal, men låren.. Men om jag går ner det som jag vill gå ner, vad kommer jag då kunna ha för kläder? Vad har modeller för strl?




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av weightless - 8 mars 2009 15:52

Idag bröt jag ihop totalt och berättade allt för min mamma. Tårarna rann, jag skrek, blev arg, grät, skrattade, ALLT. Berättade sedan allt för S också.   Vi ska ta kontakt med skolkuratorn och se om hon kan hjälpa mig.   Mamma tyckte att det var bra ...

Av weightless - 6 mars 2009 22:22

Ska snart gå ner och skiva ett äpple, krydda det med kanel och värma i micron. Jättegott och inte så mycket kcal!=) Med det + det jag tidigare ätit idag borde jag komma upp i cirka 300 kcal. Känns bra, hoppas att motionen varit tillräcklig bara..   M...

Av weightless - 6 mars 2009 21:44

Fan va seg jag har varit idag, haha. Har bara suttit framför tvn och väntat på att få åka till stallet och träna ;) men man ska väl ha såna dagar också? Har varit helt sjukt slut i kroppen idag också och det har gjort att kroppen skrikit efter mat.  ...

Av weightless - 5 mars 2009 22:14

Sitter här och är helt trött och matt i kroppen, ser det som ett bra tecken :)   Blev 75 utfall och en 25-30 minuters promenad med S nu på kvällen också. Har inte ätit något mer, funderade på att göra en smoothie, men kom fram till att det bara är on...

Av weightless - 5 mars 2009 17:18

Jag är äcklig, fet och äcklig!!! Åt sjukt mycket, vågar inte säga hur många bitar.. Hur mycket kcal tror ni att en pizzabit innehåller? Sån där tjock pizza, panpizza.. Åt dock "bara" fyllningen, inte kanterna.   Började med att simma 40 minuter (50x...

Presentation

Omröstning

Har du en äs?
 Ja, anorexi
 Ja, bulimi
 Ja, anorexi&bulimi
 Nej
 Vet ej
 Ja, men jag försöker bli frisk

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards