Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Knäckebröd med lite kcal?

Av weightless - 5 februari 2009 14:56

Shit, klockan är redan tre.. Sjukt, har inte gjort någonting vettigt idag heller!

Hae hittils ätit 1 clementin, 1 kopp kaffe, 1 våffla med sirap, ½ efterugnslimpa med osockrad marmelad och lite knäckebröd. Sitter nu och dricker te. Kaloriintaget är uppe i cirka 300 kcal.

Middagen får nog bli på 150-200 kcal.

I morgon ska jag på en kickoff och då ingår hamburgetallrik, tänker såklart inte äta allt, men lite lär jag bli tvungen att äta och om jag äter hyffsat idag så kanske inte kroppen tar åt sig allt för mycket i morgon? Eller hur funkar det?


Vad tror ni, är det bäst att käka "lite mer" idag eller ska jag äta jättelite idag? Hur är det bäst att äta för att morgondagens intag ska påverka så lite som möjligt?


I alla fall, som rubiken säger, så undrar jag om ni vet något knäckebröd med lite kcal? Älskar knäckebröd och tunnbröd !!


Haha gud vilket snurrigt inlägg, känns som att jag bara skriver såna nuförtiden. Hoppas ni fattar lite av vad jag skriver iaf.. ;)


 
 
Johanna

Johanna

5 februari 2009 15:40

Jag tycker att du ska äta knäckebröd och tunnbröd om du nu älskar det så mycket, för det finns inga kalorifattiga alternativ till bröd eftersom det till stor del består av kolhydrater. Men det spelar väl ingen roll vad jag tycker...

Sen undrar jag varför du svälter dig själv? Det är en sak som jag bara inte kan förstå, att man kan svälta sig själv till grav undervikt och dessutom tycka att det är snyggt! :/ Du kan ju knappast må bra av det, varken fysiskt eller psykiskt. Eller? Efter att ha läst igenom din blogg så verkar du inte särskilt lycklig och tillfreds med dig själv.

/Johanna

http://gr8shag.bloggagratis.se

 
zääb

zääb

5 februari 2009 16:01

var och köpte ett jätte god knäckebröd som heter wasa grovråg ,det innehåller " bara " 40 kcal / per skiva och det är fullkorn knäcke :) Åt grovråg med lite färskost idag skit gott :D

http://thisending.devote.se

 
f

f

5 februari 2009 16:18

jag går inte på nån speciell diet, och jag har gått upp så jävla mkt, har ett bmi på typ 20 :(

http://skeletonwish.blogg.se

 
Otto

Otto

5 februari 2009 17:41

Wasa crisp 'n light Wheat innehåller bara 24 kcal per skiva. Har dock inte testat dem :)
Gott pålägg på knäckebröd är vatten+kanel,istället för onödigt smör.

http://oottoo.bloggagratis.se

 
ellen

ellen

5 februari 2009 18:27

Det går väl hyfsat bra, efter en dålig period har jag kommit in på rätt spår igen!
Jag kör inte med 2468 -Dieten just nu, har gjort en paus från den men nu när du nämner det kanske jag ska börja igen, isåfall på måndag ;P Första delmålet nu är 42 kg, det värkar lite långt bort i nuläget men snart så ;) du själv då? :)

http://onlyonly.blogg.se

 
moi

moi

5 februari 2009 18:38

innehåller inte tunnbröd typ massa kcal?:(
jag hatar när tiden springer förbi, visst det är skönt när man inte äter under den tiden, men när man vill få något gjort (t.ex städa, plugga) så blir man så sur!
kram

http://raspberrysmile.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av weightless - 8 mars 2009 15:52

Idag bröt jag ihop totalt och berättade allt för min mamma. Tårarna rann, jag skrek, blev arg, grät, skrattade, ALLT. Berättade sedan allt för S också.   Vi ska ta kontakt med skolkuratorn och se om hon kan hjälpa mig.   Mamma tyckte att det var bra ...

Av weightless - 6 mars 2009 22:22

Ska snart gå ner och skiva ett äpple, krydda det med kanel och värma i micron. Jättegott och inte så mycket kcal!=) Med det + det jag tidigare ätit idag borde jag komma upp i cirka 300 kcal. Känns bra, hoppas att motionen varit tillräcklig bara..   M...

Av weightless - 6 mars 2009 21:44

Fan va seg jag har varit idag, haha. Har bara suttit framför tvn och väntat på att få åka till stallet och träna ;) men man ska väl ha såna dagar också? Har varit helt sjukt slut i kroppen idag också och det har gjort att kroppen skrikit efter mat.  ...

Av weightless - 5 mars 2009 22:14

Sitter här och är helt trött och matt i kroppen, ser det som ett bra tecken :)   Blev 75 utfall och en 25-30 minuters promenad med S nu på kvällen också. Har inte ätit något mer, funderade på att göra en smoothie, men kom fram till att det bara är on...

Av weightless - 5 mars 2009 17:18

Jag är äcklig, fet och äcklig!!! Åt sjukt mycket, vågar inte säga hur många bitar.. Hur mycket kcal tror ni att en pizzabit innehåller? Sån där tjock pizza, panpizza.. Åt dock "bara" fyllningen, inte kanterna.   Började med att simma 40 minuter (50x...

Presentation

Omröstning

Har du en äs?
 Ja, anorexi
 Ja, bulimi
 Ja, anorexi&bulimi
 Nej
 Vet ej
 Ja, men jag försöker bli frisk

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards