Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Fett fet

Av weightless - 10 februari 2009 19:35

Jag känner mig så jävla TJOCK, om det inte vore för att jag har en häst som jag verkligen älskar att rida och för att jag känner att jag verkligen måste ge gärnet i skolan, så skulle jag äta 200 kcal varje dag.


Idag var det som sagt 600 kcal, frukosten blev på cirka 80 kcal, sedan åkte jag till skolan och innan lunchen kände jag att blodsockret var jääättelågt, kändes typ som att jag skulle svimma.

Lunchen i skolan hade jag tänkt äta ganska mycket på, men det har lixom blivit en vana att ta lite mat, så det blev nog inte så mycket kcal som jag hade tänkt, men jag räknar den som 200 kcal. Lite kyckling, en liten trekant (bröd) och sallad.


På sista lektionen bjöd våran lärare på Paradis-choklad och jag blev sjukt förvånad när jag, chokladälskare som jag är, inte ens blev sugen och varför ska jag då ta? ;) Roligare att se de andra vräka i sig onödigt fett och tomma kcal och bli tjocka.

Jag skyllde på godisförbud (ska nog ha det fram till min födelsedag iaf).


När jag kom hem var jag verkligen skittrött och åt en macka med jordnötssmör, cirka 110 kcal. Hade planerat att äta den, men på kvällen, men det är väl bättre desto tidigare?=)

Middag idag blev lite köttfärssås (gav 1/3 till hunden när mamma gick iväg), typ 10 mackaroner och sallad (isbergssallad, röd paprika, gurka och tomat).


Känner mig som sagt sjukt fet just nu, känns som att jag gått upp i vikt, väger säkert 47.5 eller mer :s


Dagens motion har varit att gå till/från massa bussar, cirka 1,5 km och ridit intensivt cirka 45 minuter.


I morgon är det 800 kcal :s Dagen kommer nog bli såhär:


Frukost: 2 dl youghurt och nötter, cirka 100 kcal

Lunch: Skolmat, 150 kcal

Mellanmål: 1 macka med jordnötssmör, cirka 110 kcal

Middag: Det som serveras, 150 kcal

Kvällsfika: ½ semla (vet att jag sa en hel, men kommer aldrig få i mig det. Hittade att en semla innehåller 358 kcal, men för att vara på den säkra sidan avrundar jag det till 400 och delar på hälften till 250.), 250 kcal

660 kcal, men eftersom det är två riktigt feta saker så kan jag ju nästan räkna det som 800 kcal?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av weightless - 8 mars 2009 15:52

Idag bröt jag ihop totalt och berättade allt för min mamma. Tårarna rann, jag skrek, blev arg, grät, skrattade, ALLT. Berättade sedan allt för S också.   Vi ska ta kontakt med skolkuratorn och se om hon kan hjälpa mig.   Mamma tyckte att det var bra ...

Av weightless - 6 mars 2009 22:22

Ska snart gå ner och skiva ett äpple, krydda det med kanel och värma i micron. Jättegott och inte så mycket kcal!=) Med det + det jag tidigare ätit idag borde jag komma upp i cirka 300 kcal. Känns bra, hoppas att motionen varit tillräcklig bara..   M...

Av weightless - 6 mars 2009 21:44

Fan va seg jag har varit idag, haha. Har bara suttit framför tvn och väntat på att få åka till stallet och träna ;) men man ska väl ha såna dagar också? Har varit helt sjukt slut i kroppen idag också och det har gjort att kroppen skrikit efter mat.  ...

Av weightless - 5 mars 2009 22:14

Sitter här och är helt trött och matt i kroppen, ser det som ett bra tecken :)   Blev 75 utfall och en 25-30 minuters promenad med S nu på kvällen också. Har inte ätit något mer, funderade på att göra en smoothie, men kom fram till att det bara är on...

Av weightless - 5 mars 2009 17:18

Jag är äcklig, fet och äcklig!!! Åt sjukt mycket, vågar inte säga hur många bitar.. Hur mycket kcal tror ni att en pizzabit innehåller? Sån där tjock pizza, panpizza.. Åt dock "bara" fyllningen, inte kanterna.   Började med att simma 40 minuter (50x...

Presentation

Omröstning

Har du en äs?
 Ja, anorexi
 Ja, bulimi
 Ja, anorexi&bulimi
 Nej
 Vet ej
 Ja, men jag försöker bli frisk

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards