Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Varför anorektiker sover dåligt

Av weightless - 10 februari 2009 21:04

Har läst någonstans att anorektiker sover dåligt och jag tor jag vet varför, i alla fall tror jag att det är orsaken till att jag sover så dåligt (har skitsvårt att somna). Jag tänker för mycket på kalorier, intag, uttag, träning, mat, vikt. Alla tankar kommer verkligen på kvällen och jag kan inte släppa det, så sjukt jobbigt!!

Jag har alltid haft svårt att somna, men nu är det värre än någonsin vilket leder till att jag blir ännu tröttare..


Usch, på måndag har vi bad.. Jag vill inte visa mig för min nya klass i bikini.. Alla kommer glo som fan eftersom jag är nya tjejen, glo på min dallriga rumpa, på mina små bröst och mina cellulit-lår med bristningar. ÄCKLIGT!!


Det är nog bara bröstkorgen jag är nöjd med på min kropp.. Man ser benen ovanför/mellan brösten (är det revben?) och nyckelbenen ganska tydligt.

Sedan är brösten för små, magen putar (nedre delen), låren och rumpan ska vi inte tala om, armarna och vaderna är OK.


Mamma sa idag när jag, efter att ha ätit jordnötssmör, klagade på hur onyttig jag var; "Du behöver verkligen inte vara rädd för att vara onyttig, det är bra för dig. Jag vill inte att du går ner mer i vikt, då kommer du se ut som smala tanten".

HA! Trodde hon ja, hon och pappa vill att jag ska bli fet så att de själva inte behöver ha så dåligt samvete för att de inte tränar/äter rätt, så är det med alla som säger att jag är för smal.

Smala tanten är btw en skiiiitsmal tant som bor här i närheten och alltid är ute och går med sina gå-stavar, det var någon av mammas kompisar eller nåt som hade haft henne som lärare som sa att hon hade äs..


 
 
ILC

ILC

10 februari 2009 21:35

Föräldrar alltså... Stay strong! =)

http://lovemetothebones.blogg.se

 
Ingen bild

enzf

10 februari 2009 21:57

näringsbrist leder till sömnlöshet. se boken mattillåtet.

 
cecilia

cecilia

10 februari 2009 22:42

det stämmer nog helt klart ... jag ligger jämt & grubblar på ALLT! vad man gjort idag, om man gjort fel, om man ätit för mkt, vad man ätit etc. Sjukt jobbigt iaf! Pusss

http://nogg.se/thinkoutside

 
ellen

ellen

11 februari 2009 12:09

Du kommer nog dit snart! ;) Jag själv blir glad Om jag ser en 5a på vågen imorgon, eller så har jag så otur och är uppe i 6an. Men Stay strong!

http://onlyonly.blogg.se

 
ILC

ILC

11 februari 2009 15:25

Jag är 159 och väger typ 48 tror jag :), själv?

http://lovemetothebones.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av weightless - 8 mars 2009 15:52

Idag bröt jag ihop totalt och berättade allt för min mamma. Tårarna rann, jag skrek, blev arg, grät, skrattade, ALLT. Berättade sedan allt för S också.   Vi ska ta kontakt med skolkuratorn och se om hon kan hjälpa mig.   Mamma tyckte att det var bra ...

Av weightless - 6 mars 2009 22:22

Ska snart gå ner och skiva ett äpple, krydda det med kanel och värma i micron. Jättegott och inte så mycket kcal!=) Med det + det jag tidigare ätit idag borde jag komma upp i cirka 300 kcal. Känns bra, hoppas att motionen varit tillräcklig bara..   M...

Av weightless - 6 mars 2009 21:44

Fan va seg jag har varit idag, haha. Har bara suttit framför tvn och väntat på att få åka till stallet och träna ;) men man ska väl ha såna dagar också? Har varit helt sjukt slut i kroppen idag också och det har gjort att kroppen skrikit efter mat.  ...

Av weightless - 5 mars 2009 22:14

Sitter här och är helt trött och matt i kroppen, ser det som ett bra tecken :)   Blev 75 utfall och en 25-30 minuters promenad med S nu på kvällen också. Har inte ätit något mer, funderade på att göra en smoothie, men kom fram till att det bara är on...

Av weightless - 5 mars 2009 17:18

Jag är äcklig, fet och äcklig!!! Åt sjukt mycket, vågar inte säga hur många bitar.. Hur mycket kcal tror ni att en pizzabit innehåller? Sån där tjock pizza, panpizza.. Åt dock "bara" fyllningen, inte kanterna.   Började med att simma 40 minuter (50x...

Presentation

Omröstning

Har du en äs?
 Ja, anorexi
 Ja, bulimi
 Ja, anorexi&bulimi
 Nej
 Vet ej
 Ja, men jag försöker bli frisk

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards